úterý 28. května 2013

Pohrdavý lidský zmrd- strasti architektury a odpor v naší zemi.

Jako hnízdečko v přírodě

V rámci prokrastinace a přípravy na zítřejší poslední opravný termín stavby dřeva, trávím čas brouzdáním po internetu a zrovna teď nastala chvíle, kdy mám sto chutí se zahrabat někam do nory, protože v noře nikdo nemusí trpět pohrdáním.
Našla jsem článek, který popisuje vznik domu v pražských Kyjích. Naprosto unikátní a netypická stavba, která roste na ''nožce'' v Kyjském sadu, se má odlišit od typických ,,RD na klíč'' snad vším. Architekt Jan Šépka mě fascinuje svou představou o rodinném domě a kombinace: dřevo-beton mě také vždy odrovná.

Co jsem tím ale vlastně chtěla říct? Stačilo si přečíst komentáře, člověka jako já, takové žvásty nenechají chladným. Naprostá odmítavost, ,,čecháčkovství'', přilnavost k selskému baroku, neoriginalitě, pohrdání a snaze zapudit vše nové, z většiny komentářů vyloženě čpí. 
Lidé naprosto odmítli netradiční způsob architektury, označili jej za hnusný paskvil s tím, že by nechtěli bydlet ani poblíž. Možná není divu, ve společnosti plné důchodců, komunistů, lidí volících Zemana a další spoustou skupin, které můžeme označit pouze za ovce v davu, se najde málokdo kdo dokáže ocenit opravdovou originalitu.
Nechci tím říct, že mám vkus. Člověk který si k narozeninám přeje povlečení My Little Pony, prostě vkus nemá, ale občas je mi smutno nad tím, jak se v té naší zemičce zastavil čas a lidé nejsou schopni pochopit, že nikdy nic nebude stejné.
Závidím designérovi/ architektovi jeho jméno. Závidím, že si mohl dovolit něco takového vymyslet a zrealizovat, protože i já jednou sním o tom, že se mi něco takového povede. No jistě, celý národ mě pošle doprdele, protože to bude prostě změna, ale věřím, že se najdou i tací, kteří to dokáží ocenit...
Žádné megalomanské základy, minimum prostoru, které by stavba ubírala přírodě
Ach to dřevo ♥
http://www.novinky.cz/bydleni/tipy-a-trendy/302889-v-prazskych-kyjich-roste-dum-na-betonove-noze.html




Žádné komentáře:

Okomentovat