neděle 2. června 2013

Francoise Nielly- umění na noži.

Momentálně se snažím vytvořit pár temper k zápočtu. Nesnáším tempery, oleje, či podobné techniky. Moje malby vypadají jako kdyby za nimi stálo pětileté dítě. 
Před chvílí jsem se zbytku temper co doma mám vytvořila ''kachnu v blátě'' protože na nic barvitějšího má paleta jednoduše nestačí.
Googlila jsem nějakou inspiraci, která by mi byla nápomocna ohledně hledání nových technik a narazila jsem na umělkyni, kterou jsem kdysi obdivovala- a následně zapomněla.

Françoise Nielly

umělkyně a fotografka z Marseille, milující divoké barvy, kontrasty a nadmíru světla.
Své olejové malby nanáší pomocí nožů a tvoří výhradně podle černobílých fotografií. Nikdy si netvoří náčrty a maluje přímo. Pracuje s hrubými vrstvami, které nanáší pomocí již zmíněných nožů, (a takových těch nánosek?nátěrek? Bohužel, nevím jak to nazvat.). Dnes má na kontě již přes 500 obrazů a vystavuje po celém světě. 

                                    

Nic ale není tak dokonalé a když se na tuto umělkyni podívám z jiného pohledu, připadá mi její tvorba možná až trochu jednotvárná. Obličeje, postavy. Tu a tam něco jiného, buldoček mě opravdu potěšil, tím je ale kruh uzavřen. Neznám její ''neslavné'' malby, ale když si zadáte do google její jméno, vyjede vám jednolitá plocha barevných obličejů, což mi přijde docela nudné.

Nehodlám kritizovat, sama nikdy nic takového nedokážu, jen civím na téma z jiného pohledu. Nic katastrofického. 

Nielly pro mě je i tak jednou z nejoblíbenějších současných umělců, její technika mě fascinuje a hrozně ráda bych si někdy něco takového zkusila :)
Ukázka toho, jak vznikají její díla


Edit: Moje pětiminutová blátokačka :D

Žádné komentáře:

Okomentovat